Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Στα Γερμανικά ΙΙΙ δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην εισαγωγή στην εξειδικευμένη ορολογία, τόσο στο γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο. Αντικείμενο του μαθήματος είναι η ανάγνωση, η επεξεργασία καθώς και η κριτική προσέγγιση διαφόρων κειμένων (άρθρα, τεχνικά κείμενα) που έχουν άμεση σχέση με την ορολογία της Σχολής Μηχανικών Ορυκτών Πόρων. Επεκτείνονται οι μορφές και δομές διατύπωσης στην παραγωγή του γραπτού λόγου. Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην ακουστική κατανόηση.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Περιγράφει Περιγράφει καταστάσεις, προσωπικές εμπειρίες, σχέδια και μελλοντικούς ακαδημαϊκούς στόχους στη γερμανική γλώσσα.
  •  Εξηγεί Εξηγεί στους συμφοιτητές του νέες έννοιες … στα Γερμανικά
  •  Χρησιμοποιεί Χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λεξιλόγιο στον προφορικό και γραπτό λόγο.
  •  Αναπτύσει Αναπτύσσει την άποψη του/της στη γερμανική γλώσσα.
  •  Δημιουργεί Δημιουργήσει μια προφορική παρουσίαση για θέμα σχετικό με την ακαδημαϊκή του καθημερινότητα στα Γερμανικά.
  •  Αξιολογεί Αξιολογεί συγκεκριμένες πληροφορίες σε γερμανικά κείμενα διαφόρων ειδών.

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    power point, Youtube, διαδίκτυο, ηλεκτρονικός υπολογιστής,     διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο     xρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:
    πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης moodle     διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο     xρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    email     zoom - τηλεδιάσκεψη για επίλυση αποριών     

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εκπαιδευτική Επίσκεψη 6 ώρες (0,5 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 17 ώρες (1,3 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
1) Διάλογοι γνωριμίας σε μορφή συνέντευξης στα Γερμανικά - επανάληψη βασικού λεξιλογίου & εισαγωγή (Ι) στo ακαδημαϊκό λεξιλόγιο - προφορική προσωπική περιγραφή και γραπτή περιγραφή συμφοιτητών - διαδραστικές ασκήσεις
2) Εισαγωγή (ΙΙ) στο ακαδημαϊκό λεξιλόγιο - (οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις)
3) Εξάσκηση στo ακαδημαϊκό λεξιλόγιο - (αυθεντικό κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες (θεματολογία σπουδές) στα Γερμανικά.
4) Επεξεργασία και κριτική προσέγγιση ανάλογου κειμένου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής
5) Προφορικός λόγος (ανάλογο λεξιλόγιο) - σύντομη προφορική παρουσίαση, σχετικού θέματος, ανάλογη προφορικής εξέτασης επιπέδου Β1 Γερμανικών - διάδραση - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής
6) Πρόσκληση γερμανού ή γερμανόφωνου επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά με χρήση νέου λεξιλογίου - ασκήσεις
7) Παραγωγή γραπτού λόγου (ανάλογο λεξιλόγιο) - επίσημο email - σύνταξη αναλυτικής επιστολής προθέσεων και κινήτρων - διαδραστικές ασκήσεις - διόρθωση και διάδραση
8) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά - κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας.
9) Ανάγνωση, επεξεργασία και κριτική προσέγγιση αυθεντικού κειμένου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
10) Διάδραση με γερμανό ή γερμανόφωνο επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά - εξάσκηση στo νέο εξειδικευμένο λεξιλόγιο - (κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - ανάλογες διαδραστικές ασκήσεις)
11) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
12) Γραπτός λόγος - περιγραφή προσωπικών εμπειριών, σχεδίων και μελλοντικών ακαδημαϊκών στόχων
13) Προφορικός λόγος με χρήση νέου εξειδικευμένου λεξιλογίου - κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά

Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία στη γερμανική γλώσσα σε μικρές ομάδες φοιτητών (περιέχει και διαδραστική διδασκαλία)
Ασκήσεις αυτόνομης μάθησης - φροντιστήριο
Πρόσκληση γερμανών ή γερμανόφωνων επισκεπτών (καθηγητών ή επιστημόνων) για δραστηριοκεντρικά εργαστήρια ή ομιλίες (Εκπαιδευτική Επίσκεψη)
 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχηση)
Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Αξιολόγηση φοιτητών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου: διαγνωστική αξιολόγηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση

Στο τέλος του εξαμήνου: Γραπτή τελική εξέταση στη γερμανική γλώσσα (100%) που περιλαμβάνει:
- Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση
(Κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας με κενά, τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν - επιλογή & συμπλήρωση)
- Προτάσεις πολλαπλής επιλογής
- Κατανόηση γραπτού λόγου, εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών.
- Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διάδραση
 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Campus Deutsch - Schreiben Kursbuch, Patricia Buchner
Campus Deutsch - Lesen Kursbuch, Oliver Bayerlein, Patricia Buchner
Campus Deutsch - Präsentieren und Diskutieren Kursbuch mit CD-ROM (MP3-Audiodateien und Video-Clips), Oliver Bayerlein
Menschen B1 Kursbuch, Julia Brawn-Podeschwa, Charlotte Habersack, Angela Pude
Menschen B1 Arbeitsbuch mit 2 Audio-CDs, Anna Breitsameter, Sabine Glas-Peters, Angela Pude
Menschen A1 - Arbeitsbuch, Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann
Menschen A2 - Kursbuch((ohne DVD-ROM), Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht
Menschen A2 - Arbeitsbuch, Anna Breitsameter, Sabine Glas-Peters, Angela Pude