Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Οι διαλέξεις έχουν σαν περιεχόμενο:

Εσωτερικές δυνάμεις, τάσεις, παραμορφώσεις, σχέσεις τάσεων και παραμορφώσεων, στατικά αόριστα προβλήματα, προβλήματα θερμοκρασιακών μεταβολών, διατμητική παραμόρφωση, κατανομή τάσεων και παραμορφώσεων, στρέψη, απλή κάμψη, ασύμμετρη κάμψη, εγκάρσια φόρτιση, τάσεις κάτω από συνδυασμό φορτίσεων, μετασχηματισμοί τάσεων, κύκλοι του Mohr, ελαστική γραμμή φορτισμένων δοκών, ενεργειακές μέθοδοι.

Το εργαστήριο έχει σαν περιεχόμενο:
Εισαγωγικές έννοιες αστοχίας υλικών. Ψαθυρή-όλκιμη αστοχία στη θραύση. Πείραμα ελέγχου αντοχής μεταλλικού δοκιμίου σε αξονικό εφελκυσμό. Πείραμα ελέγχου αντοχής κυβικού δοκιμίου σκυροδέματος σε αξονική θλίψη. Πείραμα ελέγχου αντοχής μεταλλικού δοκιμίου σε στρέψη. Πείραμα ελέγχου αντοχής δοκιμίου σε κάμψη τριών σημείων. Συμπεράσματα και επεξεργασία διαγραμμάτων για την συγγραφή Τεχνικής έκθεσης ελέγχου αντοχής υλικών.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Αναγνωρίζει την εντατική κατάσταση και παραμόρφωση μιας κατασκευής υπό την επίδραση φορτίων λειτουργίας
  •  Αναλύει την επίδραση των υλικών και τν γεωμετρικών διαστάσεων στην δομική συπεριφορά μίας κατασκευής
  •  Αξιολογεί τις μηχανικές ιδιότητες αντοχής ενός υλικού
  •  Αναθεωρεί εναλλακτικές προτάσεις / σενάρια επιλογής υλικών
  •  Οργανώνει ειδίκοτητες μηχανικών στην ασφάλεια του δομικού συστήματος υπόγειων τεχνικών έργων
  •  Αναπτύσει εμπειρία και ειδικότητες στην επίλυση επιμέρους εφαρμογών για την κατανόηση των προβλημάτων που μπορεί να παρουσιασθούν στην πραγματική κλίμακα τεχνικών έργων

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Διαχείριση αριθμητικών δεδομένων

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    με χρήση projectors     με χρήση video     
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:
    με χρήση λογισμικών          

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 39 ώρες (3,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Φροντιστήρια 16 ώρες (1,2 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 22 ώρες (1,7 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 22 ώρες (1,7 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
1. Εισαγωγή στην Αντοχή των Υλικών.
2. Σύνδεση της αντοχής των υλικών με την συμπεριφορά του δομικού συστήματος.
3. Μηχανικές ιδιότητες αντοχής των συνήθων δομικών υλικών.
4. Εισαγωγή στη τάση των δομικών στοιχείων.
5. Εισαγωγή στην παραμόρφωση των δομικών στοιχείων.
6. Εργαστηριακοί έλεγχοι αντοχής δομικών υλικών. Σχέση τάσης - παραμόρφωσης.
7. Έλεγχος αντοχής υπό την επίδραση αξονικής καταπόνησης.
8. Έλεγχος αντοχής υπό την επίδραση καμπτικής καταπόνησης.
9. Έλεγχος αντοχής υπό την επίδραση στρεπτικής καταπόνησης.
10. Έλεγχος αντοχής υπό την επίδραση διατμητικής καταπόνησης.
11. Έλεγχος αντοχής υπό την επίδραση σύνθετης καταπόνησης.
12. Μετασχηματισμοί τάσεων υπό την επίδραση τυχαίας καταπόνησης.
13. Κανονιστικές διατάξεις. Εφαρμογή της γνώσεων στην Αντοχή των Υλικών για την βέλτιστη κατασκευή υπόγειων τεχνικών έργων.


Το μάθημα αυτό έχει σαν στόχο να εφοδιάσει του φοιτητές με ένα ισχυρό υπόβαθρο στις αρχές της αντοχής και της τεχνολογίας των κατασκευών και της μηχανικής συμπεριφοράς των δομικών υλικών με εμβάθυνση στον σχεδιασμό του φέροντα οργανισμού των με βέλτιστη χρήση των δομικών υλικών όταν καταπονούνται με φορτίσεις κάθε τύπου. Οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με θεωρίες και έννοιες των φυσικών μηχανισμών που αναπτύσσονται στις οριακές καταστάσεις αντοχής των και κυρίως με έννοιες όπως δυσκαμψία, αντοχή, συνεκτικότητα και ανθεκτικότητα. Επίσης επιδιώκεται η κατανόηση των βασικών μηχανικών ιδιοτήτων των δομικών υλικών, η ποσοτικοποίηση των μέσω πειραματικών τεχνικών και η γνώση του πως αυτές οι ιδιότητες χαρακτηρίζουν την απόκριση του υλικού.

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 70% (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
Ατομική Εργασία 20% (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)
Εργαστηριακή Εργασία 10% (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Βιβλία:
Π. Σ. Θεοχάρη, Στοιχεία Πειραματικής Αντοχής των Υλικών.
Π. Θεοχάρη, Κεφάλαια εκ της πειραματικής αντοχής των υλικών.
Αλέξιου Κ. Αναστασιάδη, Μηχανική ΙΙ (Αντοχή των Υλικών),Θεσ/νίκη,1984.
Γεωργίου Ρ. Γκρός, Αντοχή Υλικών, Αθήνα, 1980.
Gere & Timoshenko, Mechanics of Materials, Stanford University, Monterey, California.
William A. Nash, Theory and Problems of Strength of Materials, Amherst, Massachusetts, 1972
Harmer E. Davis – George Earl Troxel – Clement T. Wiskocil, The testing and inspection of Engineering Materials, London, 1964.
Γ. Μ. Νιτσιώτα, Εισαγωγή εις την Στατικήν, Θεσσαλονίκη, 196.5
Π. Α. Βουθούνη, Τεχνική Μηχανική-Αντχή των Υλικών, Αθήνα, 2002.
Γ.Ι. Τσαμασφύρος Μηχανική παραμορφώσιμων σωμάτων Τόμος Ι και ΙΙ,1990 Εκδόσεις Συμμετρία.
Ι. Πρασσιανάκης, Σ. Κουρκουλής, Πειραματική Αντοχή των Υλικών,θεωρία και εργαστήριο, Εκδόσεις Συμμετρια

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Journal of Architectural Engineering, ASCE, USA
Journal of Structural Engineering, ASCE, USA
Journal of Engineering Mechanics, Elsevier
Mechanics of Materials, Elsevier
Journal of materials and Structures, Mathematical Science Publisher