Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Υδρολογικός κύκλος και υπόγεια νερά.
Υδροχημεία υπόγειου νερού.
Υδροφορείς και υπόγεια υδραυλική. Εκτίμηση υδραυλικών παραμέτρων των υδροφορέων.
Αποθέματα υπόγειου νερού. Πηγές και ανάλυση πηγαίων εκφορτίσεων.
Yδρογεωλογία του κάρστ.
Διεπιφάνεια γλυκού / αλμυρού νερού. Εκμετάλλευση παράκτιων υδροφορέων.
Υδροτεχνικά έργα, αποστραγγίσεις, υδρογεωτρήσεις.

Εργαστηριακές Ασκήσεις: Κοκκομετρική ανάλυση εδαφών. Προσδιορισμός πορώδους και υδροπερατότητας γεωλογικών σχηματισμών. Υδροχημικές αναλύσεις.
Φροντιστηριακές Ασκήσεις: Ισοζύγιο υδρολογικής λεκάνης. Υδροχημικά διαγράμματα και προσδιορισμός ποιοτικών δεικτών νερού. Ανάλυση δεδομένων δοκιμαστικών αντλήσεων.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Προσδιορίζει τις παραμέτρους του υδρολογικού ισοζυγίου σε μια υδρολογική λεκάνη (ατμοσφαιρικά κατακρημνίσματα, εξατμισιδιαπνοή, επιφανειακή απορροή, κατείσδυση)
  •  Εκτιμάει (Υπολογίζει) τις ιδιότητες των γεωλογικών σχηματισμών που σχετίζονται με τη κίνηση και αποθήκευση του υπογείου νερού (ενεργό πορώδες, υδραυλική αγωγιμότητα, μεταβιβαστικότητα, συντελεστή εναποθήκευσης)
  •  Αξιολογεί τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νερού ως προς την καταλληλόλητα του για διάφορες χρήσεις
  •  Εφαρμόζει τους νόμους ροής των υπόγειων νερών προς τα υδρομαστευτικά έργα
  •  Σχεδιάζει (Συνθέτει) και επιβλέπει την κατασκευή μιας υδρογεώτρησης

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    Διαλέξεις σε power point          
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:
    Διαλέξεις σε power point          
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class          

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 20 ώρες (1,5 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων 16 ώρες (1,2 ώρες την εβδομάδα)
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας 63 ώρες (4,8 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 80% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
Γραπτή Τελική Εξέταση 80% (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
Γραπτή Τελική Εξέταση 80% (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
Ασκήσεις Εργαστηρίου 20% (Προφορική Εξέταση)
Ασκήσεις Εργαστηρίου 20% (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Βουδούρης Κ. (2009). Υδρογεωλογία Περιβάλλοντος. Υπόγεια Νερά και Περιβάλλον. ISBN 978-960-418-170-4. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 9382.
Βουδούρης Κ. (2021). Τεχνική Υδρογεωλογία. Εκδόσεις Α. Τζιόλα & Υιοί Ο.Ε. ISBN 978-960-418-902-1. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22771953.
Καλλέργης, Γ. (2000). Περιβαλλοντική Υδρογεωλογία. Έκδοση ΤΕΕ, Αθήνα.
Λαμπράκης Ν. (2018.) Μαθήματα Εφαρμοσμένης και Περιβαλλοντικής Υδρογεωλογίας ISBN: 9786185012397. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77119714.
Σούλιος Γ. (2004) Γενική Υδρογεωλογία, Τόμος Γ' Εκδοτικός Οίκος Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη.
Driscoll, F.G. (1986). Groundwater and Wells. Second Edition, Johnson Filtration Systems Inc., St. Paul – Minnesota.
Fetter, C.W. (1988). Applied Hydrogeology. Second Edition, Merrill Publishing Company, Columbus – Ohio.
Todd, D.K. (1980). Groundwater Hydrology. Second Edition, John Wiley and Sons Inc., New York.
www.ngwa.org
www.iah.org
www.thehydrogeologist.com