Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Αποδέσμευση, δειγματοληψία, οπτικός διαχωρισμός, βαρυτομετρικές μέθοδοι, μαγνητικός διαχωρισμός, ηλεκτροστατικός διαχωρισμός, διαχωρισμός με βαρέα διάμεσα, επίπλευση, εκχύλιση, απόθεση αποβλήτων, οικονομική αξιοποίηση αποβλήτων, υπολογισμός επένδυσης, λειτουργικό κόστος, μελέτες περίπτωσης.

Εργαστηριακές Ασκήσεις: 1. Βαρυτομετρική ανάλυση, 2. Επίπλευση πυριτικών ορυκτών από ασβεστόλιθο, 3. Βαρυτομετρικός διαχωρισμός βαρέων ορυκτών από άμμο με σπειροειδή συγκεντρωτή, 4. Εμπλουτισμός μεταλλεύματος χρωμίτη, 5. Μαγνητικός διαχωρισμός σεπρεντίνη από λευκόλιθο, 6. Ηλεκτροστατικός διαχωρισμός υψηλής τάσης.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Αναλύει τις κύριες μεθόδους εμπλουτισμού, όπως βαρυτομετρικό, μαγνητικό και ηλεκτροστατικό διαχωρισμό, επίπλευση κ.α.
  •  Εφαρμόζει τις κύριες μεθόδους εμπλουτισμού σε πρωτογενείς και δευτερογενείς ορυκτές ύλες
  •  Αξιολογεί τα αποτελέσματα που λαμβάνονται από τον διαχωρισμό ορυκτών υλών με έμφαση στα ισοζύγια μάζας των κυκλωμάτων εμπλουτισμού
  •  Σχεδιάζει (Συνθέτει) εργοστάσια εμπλουτισμού ανάλογα με τον τύπο και τα χαρακτηριστικά της ορυκτής ύλης
  •  Εκτιμάει (Υπολογίζει) την καθίζηση και συσσωμάτωση τεμαχιδίων σε υγρά μέσα με έμφαση σε διεργασίες εμπλουτισμού μεταλλευμάτων και ορυκτών
  •  Περιγράφει τις βασικές αρχές της εκχύλισης ως μεθόδου ανάκτησης μετάλλων από συμπυκνώματα
  •  Υπολογίζει την οικονομικότητα της μεθόδου εμπλουτισμού
  •  Προσδιορίζει την επικινδυνότητα των παραγόμενων αποβλήτων
  •  Σχεδιάζει (Αναλύει) τεχνικές διάθεσης των παραγόμενων αποβλήτων

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Ομαδική εργασία
  •  Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Διαχείριση αριθμητικών δεδομένων

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    Χρήση power point     Υποστήριξη του συστήματος ασύγχρονης ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (Open eClass)     
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:
    Χρήση power point     Υποστήριξη του συστήματος ασύγχρονης ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (Open eClass)     
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    Υποστήριξη του συστήματος ασύγχρονης ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (Open eClass)     Ιδρυματικό email     

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 39 ώρες (3,0 ώρες την εβδομάδα)
Φροντιστήρια 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 33 ώρες (2,5 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
1. Εισαγωγή στον Εμπλουτισμό πρωτογενών και δευτερογενών πρώτων υλών
2. Αποδέσμευση, μελέτη βαθμού αποδέσμευσης, μοντέλα αποδέσμευσης, διαγράμματα ροής εργοστασίων εμπλουτισμού, ασκήσεις
3. Ισοζύγια μάζας, μεταλλομονάδες, ανάκτηση, ασκήσεις
4. Εισαγωγή στις μεθόδους εμπλουτισμού
5. Υδροαυτοκαθαρισμός και έκπλυση, εκλεκτική λειοτρίβηση, ευθραυστότητα - Οπτικός διαχωρισμός, χειροδιαλογή
6. Κίνηση στερεών σε ρευστά, καθίζηση, επίλυση προβλημάτων καθίζησης, ασκήσεις
7. Βαρυτομετρικός διαχωρισμός, βαρέα διάμεσα, πυκνότητα, ιξώδες, μηχανές βαρέων διαμέσων, ανάκτηση βαρέων διαμέσων, ασκήσεις
8. Μαγνητικός διαχωρισμός, μαγνητικά πεδία, τύποι μαγνητικών διαχωριστών, ασκήσεις -Ηλεκτροστατικός διαχωρισμός, τριβοηλεκτρισμός
9. Εισαγωγή στην επίπλευση, επιφανειακή τάση, επιφανειακά ενεργές ουσίες
10. Στάδια επίπλευσης, αντιδραστήρια επίπλευσης, κελιά επίπλευσης, κυκλώματα επίπλευσης, κινητική της επίπλευσης, ασκήσεις
11. Επίλυση – σχεδιασμός κυκλωμάτων επίπλευσης
12. Εκχύλιση, χημικές αντιδράσεις, εφαρμογές και τεχνικές της εκχύλισης, τύποι αντιδραστήρων, ασκήσεις
13. Συνολική αξιολόγηση μεθόδων εμπλουτισμού – μελλοντικές τάσεις

 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 60% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
Γραπτή Τελική Εξέταση 60% (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
Γραπτή Τελική Εξέταση 60% (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
Ασκήσεις Εργαστηρίου 40% (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

-Wills, B.A.; Finch, J. Will’s mineral processing technology. An introduction to the practical aspects of ore treatment
and mineral recovery, 8th edn. Butterworth-Heinemann, Oxford, 2016
-Σταμπολιάδης, Η. Εμπλουτισμός των Μεταλλευμάτων, Συμμετρία, 2008
-Komnitsas, K.; Petrakis, E.; Pantelaki, O.; Kritikaki, A. 2018. Column leaching of Greek low-grade limonitic laterites. Minerals 8 (9), 377
-Komnitsas, K.; Petrakis, E.; Bartzas, G.; Karmali, V. 2019. Column leaching of low-grade saprolitic laterites and valorization of leaching residues. Science of The Total Environment 665, 347-357
-Petrakis, E.; Bartzas, G.; Komnitsas, K. 2020. Grinding behavior and potential beneficiation options of bauxite ores. Minerals 10, 314