Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Kατανάλωση ενέργειας, αποθέματα, περιβαλλοντικά θέματα και πολιτικές, Καύση συμβατικών και ανανεώσιμων καυσίμων (επίδραση τροφοδοσίας, συστήματα καύσης μικρής κλίμακας και βιομηχανικά, συν-καύση, τεχνολογίες ελέγχου εκπομπών), αεριοποίηση συμβατικών και ανανεώσιμων καυσίμων (επίδραση τροφοδοσίας, διεργασίες, συστήματα αεριοποίησης, αναβάθμιση απαερίων), περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη χρήση των στερεών καυσίμων-μέθοδοι ελέγχου (τεχνολογίες καθαρισμού στερεών σωματιδίων και αερίων ρύπων, τεχνολογίες ελέγχου αερίων, υγρών και στερεών αποβλήτων).

Εργαστηριακές ασκήσεις: Μελέτη αντιδραστήρα ρευστοστερεάς κλίνης: σχεδιασμός παραμέτρων λειτουργίας του και υπολογισμός δεικτών επικαθίσεων και επισκωριώσεων, λειτουργία εν θερμώ και ανάλυση ρύπων, Πυρόλυση στερεών καυσίμων: προσεγγιστική ανάλυση, μοντελοποίηση κινητικής πυρόλυσης στερεών καυσίμων με τη χρήση του εμπορικού λογισμικού NETZSCH®, Λέβητας στερεών καυσίμων: σύγκριση ενεργειακού και περιβαλλοντικού κόστους διαφόρων στερεών καυσίμων, ανάλυση ρύπων και βαθμός απόδοσης συστήματος.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Αναγνωρίζει τη λειτουργία των συστημάτων καύσης και αεριοποίησης των στερεών καυσίμων και των παραμέτρων που τις επηρεάζουν
  •  Υπολογίζει βασικές παραμέτρους λειτουργίας των μονάδων
  •  Αναπτύσσει κινητικές αναλύσεις και μαθηματικά μοντέλα των διεργασιών με τη βοήθεια κατάλληλων λογισμικών
  •  Αναλύει αέριους ρύπους από τις διεργασίες καύσης και αεριοποίησης με εξειδικευμένο εξοπλισμό
  •  Εκτιμάει (Υπολογίζει) το βαθμό απόδοσης των μονάδων
  •  Ανακαλεί τις τεχνικές μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων μέσω πρωτευόντων και δευτερευόντων μέτρων

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    power point          
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:
    NETZSCH GmbH & Co kinetics     Υλοποιημένος κώδικας στο Matlab     
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    e class          

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 26.0 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 13.0 ώρες (1,0 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων 26.0 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 60.0 ώρες (4,6 ώρες την εβδομάδα)
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας 25.0 ώρες (1,9 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
1. Kατανάλωση ενέργειας, αποθέματα, περιβαλλοντικά θέματα και πολιτικέ
2,3,4,5. Καύση συμβατικών και ανανεώσιμων καυσίμων (επίδραση τροφοδοσίας, συστήματα καύσης μικρής κλίμακας και βιομηχανικά, συν-καύση, τεχνολογίες ελέγχου εκπομπών)
6,7,8,9. Αεριοποίηση συμβατικών και ανανεώσιμων καυσίμων (επίδραση τροφοδοσίας, διεργασίες, συστήματα αεριοποίησης, αναβάθμιση απαερίων)
10,11,12,13. Περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη χρήση των στερεών καυσίμων-μέθοδοι ελέγχου (τεχνολογίες καθαρισμού στερεών σωματιδίων και αερίων ρύπων, τεχνολογίες ελέγχου αερίων, υγρών και στερεών αποβλήτων).
 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 60% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
Γραπτή Τελική Εξέταση 60% (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
Γραπτή Τελική Εξέταση 60% (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
Ασκήσεις Εργαστηρίου 40% (Προφορική Εξέταση)

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Βιβλίο: Αντιρυπογόνος Χρήσις Γαιανθράκων. Τεχνολογίες Αξιοποίησης Γαιανθράκων Χαμηλής Τάξης, Δέσποινα Βάμβουκα, Εκδόσεις Ίων, 2001.
Βιβλίο: Βιομάζα, Βιοενέργεια και Περιβάλλον, Δέσποινα Βάμβουκα, Εκδόσεις Τζιόλα, 2009.- Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Fuel, Energy and Fuels, Bioresource technology