Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Το μάθημα αυτό αναφέρεται στις βασικές αρχές της κινηματικής και δυναμικής του σημείου και του
στερεού σώματος. Δίδονται, επίσης, εισαγωγικά στοιχεία μηχανικής του στερεού (τάσεις,
παραμορφώσεις) και του ρευστού (τάσεις, ρυθμοί παραμόρφωσης). Βασίζεται στις γνώσεις που έχουν
αποκτήσει οι φοιτητές στο λύκειο ενώ η έμφαση δίνεται στην παρουσίαση των νόμων σε τρεις
διαστάσεις, σε διανυσματική μορφή και στην χρήση στοιχείων διαφορικού και ολοκληρωτικού
λογισμού για τον ορισμό και την επίλυση τους σε προβλήματα μηχανικών. Είναι ένα μάθημα που
προσπαθεί να εισάγει τον πρώην μαθητή στον τρόπο σκέψης του επιστήμονα/μηχανικού.
Με βάση πειράματα από την ύλη του μαθήματος, το εργαστήριο έχει κυρίως στόχο την εισαγωγή των
νέων φοιτητών στις έννοιες «πειραματική μελέτη» και ανάλυση αποτελεσμάτων: σχεδιασμός
πειραμάτων· σφάλματα μετρήσεων· μέθοδοι απεικόνισης δεδομένων, που αντιστοιχούν σε γραμμικά ή
μη μοντέλα, για την εξαγωγή των παραμέτρων· κατασκευή σωστών διαγραμμάτων· χρήση μονάδων·
και σωστή ανάλυση των αποτελεσμάτων.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Διαχειρίζεται την επιστημονική κατανόηση του μαθήματος της Φυσικής (Μηχανικής)
  •  Αναπτύσει τον επιστημονικό τρόπο σκέψης
  •  Οργανώνει και αναλύει πειραματικά δεδομένα με επιστημονικό τρόπο
  •  Απασχολεί τη φυσική

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Ηγεσία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Διαχείριση αριθμητικών δεδομένων
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 39 ώρες (3,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας 30 ώρες (2,3 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων 25 ώρες (1,9 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 30 ώρες (2,3 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Κεφ. 1-15 Βιβλίου Halliday μοιρασμένο σε 13 εβδομάδες

Προωθεί την επιστημονική προσέγγιση για να μετατρέψει τους μαθητές σε φοιτητές.
 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 50% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
Γραπτή Τελική Εξέταση 50% (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
Γραπτή Τελική Εξέταση 50% (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
Ατομική Εργασία 20% (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)
Ασκήσεις Εργαστηρίου 30% (Προφορική Εξέταση)
Ασκήσεις Εργαστηρίου 30% (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Halliday, Πανεπιστημιακή Φυσική τόμος 1, εκδ. Guttenberg