Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Απλά Γερμανικά για φοιτητές που κατέχουν βασικές γνώσεις της Γερμανικής γλώσσας. Στο μάθημα επιδιώκεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων στο γραπτό και προφορικό λόγο στην πράξη. Μετά την εισαγωγή και χρήση στρατηγικών κατανόησης γραπτού λόγου, ακολουθεί η επεξεργασία αυθεντικών κειμένων
της σύγχρονης καθημερινότητας. Πραγματοποιούνται ασκήσεις για τον εμπλουτισμό του υπάρχοντος λεξιλογίου. Γίνεται αναφορά και εξάσκηση σε επιλεγμένες θεματικές ενότητες της Γραμματικής. Το οπτικοακουστικό υλικό αυτόνομης μάθησης, οι ασκήσεις στην ιστοσελίδα του Γλωσσικού Κέντρου
καθώς και η ηλεκτρονική τάξη δρουν συμπληρωματικά προς το μάθημα.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Περιγράφει τον εαυτό του, άλλα πρόσωπα ή κάποιο αντικείμενο με απλό λεξιλόγιο και απλές γραμματικές δομές.
  •  Εξηγεί στο συνομιλητή του τι χρειάζεται και τι ζητάει με απλές εκφράσεις και απλές ερωτήσεις.
  •  Χρησιμοποιεί απλό λεξιλόγιο στον προφορικό και γραπτό λόγο.
  •  Αναπτύσει με απλό λεξιλόγιο την αλληλουχία κάποιων γεγονότων, τα βάζει σε κάποια σειρά και τα συνδέει με απλούς συνδέσμους.
  •  Δημιουργεί μια προφορική παρουσίαση για θέμα σχετικό με την καθημερινή διαβίωση, γνωστά πρόσωπα και προσωπικά στοιχεία.
  •  Αξιολογεί και κατηγοριοποιεί πληροφορίες σε κείμενα προφορικού και γραπτού λόγου, διατυπωμένα με απλές γραμματικές δομές.

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    power point, Youtube, διαδίκτυο, ηλεκτρονικός υπολογιστής,     διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο     xρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:
    πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης moodle     διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο     xρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    email     zoom - τηλεδιάσκεψη για επίλυση αποριών     

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εκπαιδευτική Επίσκεψη 6 ώρες (0,5 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 17 ώρες (1,3 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
1) βασικοί κανόνες προφοράς Ι - κλίση ομαλών ρημάτων - απλές προτάσεις - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
2) ερωτηματικές λέξεις - διάλογοι γνωριμίας προφορικά και γραπτά στα Γερμανικά - βασικοί κανόνες προφοράς ΙΙ - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
3) προσωπική προφορική περιγραφή, προφορική και γραπτή περιγραφή συμφοιτητών - εισαγωγή στο βασικό λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
4) βοηθητικά ρήματα - άρνηση Ι - εξάσκηση στo λεξιλόγιο - απλό αυθεντικό κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
5) αριθμοί Ι- αναλυτική επεξεργασία απλού κειμένου - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής (άρθρα, προθέσεις) - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
6) κατανόηση γραπτού λόγου, εντοπισμός μη κατάλληλων στοιχείων και διόρθωση αυτών - αριθμοί ΙΙ
7) λεξιλόγιο νέας θεματικής ενότητας - ερωτήσεις κλειστού τύπου - κτητικές αντωνυμίες - προφορικός λόγος - διάδραση - οπτικοακουστικό υλικό
8) μάθημα και διάδραση με καθηγητή γερμανικής γλώσσας από τη Γερμανία - θεματική ενότητα προσαρμοσμένη στο επίπεδο των φοιτητών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
9) ανάγνωση και επεξεργασία αυθεντικού κειμένου - παραγωγή γραπτού λόγου - κλίση ανωμάλων ρημάτων - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
10) οριστικό άρθρο - αόριστο άρθρο - επίθετα - απλή περιγραφή αντικειμένων - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
11) υλικά, χρώματα, σχήματα - περιγραφή αντικειμένων - άρνηση ΙΙ - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
12) κατανόηση και σύνταξη απλού και σύντομου μυνήματος - νέα θεματική ενότητα με λεξιλόγιο - Αιτιατική και χρήση της μέσα στην πρόταση - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
13) προφορικός λόγος - παρουσίαση σε επιλεγμένες θεματικές ενότητες

Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία στη γερμανική γλώσσα σε μικρές ομάδες φοιτητών (περιέχει και διαδραστική διδασκαλία)
Ασκήσεις αυτόνομης μάθησης - φροντιστήριο
Πρόσκληση Γερμανών ή γερμανόφωνων επισκεπτών (καθηγητών ή επιστημόνων) για δραστηριοκεντρικά εργαστήρια ή ομιλίες (Εκπαιδευτική Επίσκεψη)
 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση)
Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Αξιολόγηση φοιτητών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου: διαγνωστική αξιολόγηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση

Στο τέλος του εξαμήνου: Γραπτή τελική εξέταση στη γερμανική γλώσσα (100%) που περιλαμβάνει:
- Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση
- Προτάσεις πολλαπλής επιλογής
- Ασκήσεις γραμματικής, συντακτικού, λεξιλογίου και κατανόησης
- Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διάδραση
 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Menschen A1 - Kursbuch, Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht
Menschen A1 - Arbeitsbuch, Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann
Γερμανική Γραμματική και Συντακτικό, Σπύρος Κουκίδης
Das große deutsche Übungsbuch, Σπύρος Κουκίδης