Περιεχόμενο μαθήματος :
Ακτουαλιστικό μοντέλο γεωτεκτονικής εξέλιξης ωκεάνιου χώρου, τα κύρια γεωτεκτονικά στάδια της εξέλιξης του Αλπικού κύκλου, Μάζα Ροδόπης, Σερβομακεδονική μάζα, Περιροδοπική Ζώνη, Ζώνη του Αξιού – Βαρδάρη, Πελαγονική ζώνη, Αττικοκυκλαδική ζώνη, Υποπελαγονική ζώνη (ζώνη Ανατολικής Ελλάδος ή Μη μεταμορφωμένη Πελαγονική), Ζώνη της Βοιωτίας, Ζώνη Παρνασσού – Γκιώνας, Ζώνη Ωλονού-Πίνδου, Τεκτοορογενετική εξέλιξη, Ζώνη Γαβρόβου-Τριπόλεως, Ιόνιος ή Αδριατικοϊόνιος Ζώνη, Το μεταμορφωμένο σύστημα των Εξωτερικών Ελληνίδων, Ομάδα των Πλακωδών Ασβεστολίθων, Ενότητα του Τρυπαλίου, Φυλλιτική – Χαλαζιτική Σειρά, Μεταλπικά ιζήματα και σχηματισμοί, Μολασσικά ιζήματα, Νεογενείς και τεταρτογενείς σχηματισμοί, Τριτογενής και Τεταρτογενής ηφαιστειότητα του Ελληνικού χώρου.
Αναγνώριση γεωλογικών σχηματισμών σε υφστάμενους γεωλογικούς χάρτες κλίμακας 1:50.000.
Μαθησιακά Αποτελέσματα :
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
Γενικές Ικανότητες :
Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :
Στη Διδασκαλία: | ||
Λογισμικό παρουσίασης διαφανειών Microsoft PowerPoint | ||
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: | ||
το eclass |
Οργάνωση διδασκαλίας :
Διαλέξεις | 39.0 ώρες (3,0 ώρες την εβδομάδα) |
Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας | 40.0 ώρες (3,1 ώρες την εβδομάδα) |
Αυτοτελής μελέτη | 50.0 ώρες (3,8 ώρες την εβδομάδα) |
Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Μετά την τρίτη διάλεξη γίνεται ένα επαναληπτικό μάθημα αναγνώρισης γεωλογικών χαρτών και στην συνέχεια η τρίτη ώρα της διδασκαλίας είναι διαδραστική, με αναγνώριση γεωλογικών σχηματισμών που έχουν διδαχτεί σε υφιστάμενους γεωλογικούς χάρτες κλίμακας 1:50.000. Επίσης, στην αρχή του εξαμήνου επιλέγονται θέματα από τους φοιτητές για ομαδικές εργασίες ολιγομελών ομάδων (3-4 άτομα) που τις παρουσιάζουν από τα μέσα μέχρι το τέλος του εξαμήνου και βαθμολογούνται τόσο για το περιεχόμενο, όσο και τον τρόπο παρουσίασης.
Αξιολόγηση :
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:
Γραπτή Τελική Εξέταση | 80% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) |
Γραπτή Τελική Εξέταση | 80% | (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) |
Ομαδική Εργασία | 20% | (Προφορική Εξέταση) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Ομαδική εργασία σε θέματα επιλογής στην αρχή του εξαμήνου που παρουσιάζεται προφορικά και βαθμολογείται από τα μέσα έως το τέλος του εξαμήνου (20%).
Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (50%), και απαντήσεις σε ερωτήσεις σύντομης απάντησης (30%).
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :
Σημειώσεις μαθήματος: Μανούτσογλου Ε (2008). Εισαγωγή στην γεωλογία Ελλάδος καθώς και Επιλογές Συγγραμμάτων:
Βιβλίο [94691771]: Γεωλογία και γεωτεκτονική εξέλιξη της Ελλάδας, 2η έκδοση, Μουντράκης M. Δημοσθένης
Βιβλίο [77121259]: Γεωλογία Ελλάδας, Κουκουβέλας Ιωάννης