Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Ακτουαλιστικό μοντέλο γεωτεκτονικής εξέλιξης ωκεάνιου χώρου, τα κύρια γεωτεκτονικά στάδια της εξέλιξης του Αλπικού κύκλου, Μάζα Ροδόπης, Σερβομακεδονική μάζα, Περιροδοπική Ζώνη, Ζώνη του Αξιού – Βαρδάρη, Πελαγονική ζώνη, Αττικοκυκλαδική ζώνη, Υποπελαγονική ζώνη (ζώνη Ανατολικής Ελλάδος ή Μη μεταμορφωμένη Πελαγονική), Ζώνη της Βοιωτίας, Ζώνη Παρνασσού – Γκιώνας, Ζώνη Ωλονού-Πίνδου, Τεκτοορογενετική εξέλιξη, Ζώνη Γαβρόβου-Τριπόλεως, Ιόνιος ή Αδριατικοϊόνιος Ζώνη, Το μεταμορφωμένο σύστημα των Εξωτερικών Ελληνίδων, Ομάδα των Πλακωδών Ασβεστολίθων, Ενότητα του Τρυπαλίου, Φυλλιτική – Χαλαζιτική Σειρά, Μεταλπικά ιζήματα και σχηματισμοί, Μολασσικά ιζήματα, Νεογενείς και τεταρτογενείς σχηματισμοί, Τριτογενής και Τεταρτογενής ηφαιστειότητα του Ελληνικού χώρου.
Αναγνώριση γεωλογικών σχηματισμών σε υφστάμενους γεωλογικούς χάρτες κλίμακας 1:50.000.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Απομνημνεύει τους διάφορους λιθοτύπους τους ισοπικών ζωνών των Ελληνίδων Οροσειρών
  •  Διακρίνει τις ιδιαίτερες λιθολογίες που σχετίζονται με τη κοιτασματογένεση της κάθε περιοχής
  •  Εκφράζει με απλό και κατανοητό τρόπο τις διαδικασίες δημιουργίας κοιτασμάτων όποτε του ζητηθεί
  •  Διαχειρίζεται με το πιό πρακτικό τρόπο τις απαραίτητες και χρήσιμες πληροφορίες

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Πρωτοβουλία

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    Λογισμικό παρουσίασης διαφανειών Microsoft PowerPoint          
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    το eclass          

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 39.0 ώρες (3,0 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας 40.0 ώρες (3,1 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 50.0 ώρες (3,8 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Μετά την τρίτη διάλεξη γίνεται ένα επαναληπτικό μάθημα αναγνώρισης γεωλογικών χαρτών και στην συνέχεια η τρίτη ώρα της διδασκαλίας είναι διαδραστική, με αναγνώριση γεωλογικών σχηματισμών που έχουν διδαχτεί σε υφιστάμενους γεωλογικούς χάρτες κλίμακας 1:50.000. Επίσης, στην αρχή του εξαμήνου επιλέγονται θέματα από τους φοιτητές για ομαδικές εργασίες ολιγομελών ομάδων (3-4 άτομα) που τις παρουσιάζουν από τα μέσα μέχρι το τέλος του εξαμήνου και βαθμολογούνται τόσο για το περιεχόμενο, όσο και τον τρόπο παρουσίασης.
 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 80% (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση)
Γραπτή Τελική Εξέταση 80% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
Ομαδική Εργασία 20% (Προφορική Εξέταση)


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Ομαδική εργασία σε θέματα επιλογής στην αρχή του εξαμήνου που παρουσιάζεται προφορικά και βαθμολογείται από τα μέσα έως το τέλος του εξαμήνου (20%).
Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (50%), και απαντήσεις σε ερωτήσεις σύντομης απάντησης (30%).
 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Σημειώσεις μαθήματος: Μανούτσογλου Ε (2008). Εισαγωγή στην γεωλογία Ελλάδος καθώς και Επιλογές Συγγραμμάτων:

Βιβλίο [94691771]: Γεωλογία και γεωτεκτονική εξέλιξη της Ελλάδας, 2η έκδοση, Μουντράκης M. Δημοσθένης

Βιβλίο [77121259]: Γεωλογία Ελλάδας, Κουκουβέλας Ιωάννης