Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Σχεδιασμός γεωτεχνικής έρευνας. Χρήση γεωλογικού και γεωτεχνικού χάρτη.
Διάταξη και βάθος ερευνητικών γεωτρήσεων. Δειγματοληψία και εργαστηριακές δοκιμές.
Δοκιμές πεδίου. Προσδιορισμός περατότητας (δοκιμές Lugeon, Maag, Lefranc).
Προσδιορισμός αντοχής και παραμορφωσιμότητας (πρότυπη δοκιμή διείσδυσης, δοκιμή διείσδυσης κώνου και διείσδυσης πιεζοκώνου, δοκιμή πτερυγίου, δοκιμή φόρτισης πλάκας, δοκιμές πρεσσιομέτρου). Επιλογή κατάλληλης δοκιμής.
Ενόργανη παρακολούθηση μετακινήσεων, παραμορφώσεων και φόρτισης. Εκτασιόμετρα, αποκλισιόμετρα, μετρητές καθίζησης, αισθητήρες πίεσης, πιεζόμετρα.
Ερμηνεία μετρήσεων και παρουσίαση των αποτελεσμάτων.
Σύνταξη Έκθεσης Γεωτεχνικής Έρευνας.

Φροντιστηριακές Ασκήσεις: Παραδείγματα εφαρμογής σε γεωτεχνικά έργα.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Σχεδιάζει (Συνθέτει) πρόγραμμα γεωτεχνικής έρευνας
  •  Εκτιμάει (Υπολογίζει) τις γεωτεχνικές παραμέτρους και τη μηχανική συμπεριφορά γεωλογικών σχηματισμών
  •  Αναγνωρίζει πιθανά γεωτεχνικά προβλήματα και εκτιμάει κινδύνους και επιπτώσεις στο σχεδιασμένο έργο
  •  Ερμηνεύει και αντιμετωπίζει δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν κατά την κατασκευή του έργου εξαιτίας των γεωλογικών συνθηκών και διατυπώνει προτάσεις για περαιτέρω έρευνα

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    Διαλέξεις σε power point          
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:
    Διαλέξεις σε power point          
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class          

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 26.0 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Φροντιστήρια 10.0 ώρες (0,8 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας 20.0 ώρες (1,5 ώρες την εβδομάδα)
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας 69.0 ώρες (5,3 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 80% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
Γραπτή Τελική Εξέταση 80% (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
Γραπτή Τελική Εξέταση 80% (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
Ατομική Εργασία 20% (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Κούκης Γ., Σαμπατακάκης Ν. (2007). Γεωλογία Τεχνικών Έργων. Εκδόσεις Παπασωτηρίου.
Κωστόπουλος Σ.Δ. (2005). Πειραματική Γεωτεχνική Μηχανική. Εκδόσεις ION.
Μαραγκός, Χ. (2001). Τεχνικά έργα υποδομής. Κατασκευές στην επιφάνεια του βράχου. Υπόγειες κατασκευές Φράγματα. Θεσσαλονίκη.
Παπαχαρίσης, Ν., Μάνου – Ανδρεάδη, Ν., Γραμματικόπουλος, Ι. (1990). Γεωτεχνική Μηχανική. Ερευνα, Γεωτρήσεις, Εργαστήριο. Θεσσαλονίκη.
Graham A. Blackbourn (1990). Cores and core logging for geoscientists. 2nd edition. Whittles Publishing.
Hunt, R. E. (2005). Geotechnical engineering investigation handbook. 2nd Ed., CRC Press.
Simons N., Menzies B. & Matthews, M. (2002). A short course in geotechnical site investigation. Thomas Telford.