Περιεχόμενο μαθήματος :
Αναζήτηση – έρευνα γεωθερμικών πεδίων, εκμετάλλευση γεωθερμίας, χαρακτηριστικά γεωθερμικών περιοχών στην Ελλάδα. Γεωθερμικά πεδία χαμηλής, μέσης και υψηλής ενθαλπίας. Στάδια γεωθερμικής έρευνας, τεχνικές αναζήτησης και εκμετάλλευση γεωθερμίας, χαρακτηριστικά γεωθερμικών περιοχών στην Ελλάδα, Ευρώπη και τον κόσμο. Χαρακτηριστικά των γεωθερμικών ρευστών. Γεωθερμόμετρα. Τεχνικά προβλήματα κατά την αξιοποίηση της γεωθερμίας και περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε περιοχές γεωθερμικών εφαρμογών. Δημιουργία δευτερογενών ορυκτών σε γεωθερμικές εκμεταλλεύσεις, καθαλατώσεις. Θέρμανση, ψύξη οικιών και συγκροτημάτων με γεωθερμικές αντλίες θερμότητας.
Εργαστηριακές ασκήσεις: Στάδια γεωθερμικής έρευνας για τον εντοπισμό και την παραγωγή γεωθερμικών ρευστών: Όργανα και συσκευές υπαίθρου για μετρήσεις θερμοκρασίας, γεωθερμικής βαθμίδας και θερμικής ροής. -Case studies για ερευνητικές-παραγωγικές γεωτρήσεις γεωθερμίας. -Χαρακτηριστικά γεωθερμικών ρευστών: Σύσταση της υγρής φάσης, ταξινόμηση γεωθερμικών ρευστών (διαγράμματα Piper) και φυσικοχημικά χαρακτηριστικά (pH, ΤDS, Conductivity, Salinity). -Χημική γεωθερμομετρία ρευστών: Γεωθερμόμετρα (SiO2, Αλκαλίων, Ισοτόπων). -Προβλήματα δικτύων μεταφοράς & Επικαθίσεις αλάτων: Κατηγορίες επικαθίσεων, επικαθίσεις ανθρακικού ασβεστίου (λόγος υπερκορεσμού). Προϋπόθεση για την συμμετοχή στις εξετάσεις είναι η ανελλιπής παρακολούθηση των εργαστηριακών ασκήσεων του μαθήματος.
Μαθησιακά Αποτελέσματα :
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
Γενικές Ικανότητες :
Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :
Στη Διδασκαλία: | ||
Λογισμικό παρουσίασης διαφανειών Microsoft PowerPoint | ||
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση: | ||
Λογισμικό παρουσίασης διαφανειών Microsoft PowerPoint, καθώς επίσης τα λογισμικά Aquachem και Rockworks. | ||
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: | ||
με το eclass |
Οργάνωση διδασκαλίας :
Διαλέξεις | 26.0 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα) |
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις | 13.0 ώρες (1,0 ώρες την εβδομάδα) |
Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας | 30.0 ώρες (2,3 ώρες την εβδομάδα) |
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων | 26.0 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα) |
Αυτοτελής μελέτη | 60.0 ώρες (4,6 ώρες την εβδομάδα) |
Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Αξιολόγηση :
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:
Γραπτή Τελική Εξέταση | 80% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) |
Γραπτή Τελική Εξέταση | 80% | (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) |
Γραπτή Τελική Εξέταση | 80% | (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) |
Ομαδική Εργασία | 20% | (Δημόσια Παρουσίαση) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Ι. Γραπτή τελική εξέταση θεωρίας (80%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (50%)
- Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης (30%)
ΙΙ. Γραπτή τελική εξέταση Εργαστηρίου, με επίλυση και βαθμολογία μιας άσκησης/προβλήματος παρόμοιας/ου με τις/ων διδασκόμενες/νων στο εργαστήριο (20%)
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :
Βιβλίο με κωδικό στον Εύδοξο [18549096]: Γεωθερμία, Φυτίκας Μιχάλης, Ανδρίτσος Νικόλαος