Περιεχόμενο μαθήματος :
Περιλαμβάνει τρεις (3) μονοήμερες ασκήσεις υπαίθρου. Προσανατολισμός στην ύπαιθρο, χρήση τοπογραφικών χαρτών διαφόρου κλίμακας και γεωλογικής πυξίδας. Υπαίθρια ερμηνεία απλών γεωλογικών εννοιών: στρώση, παράταξη και κλίση πετρωμάτων. Διαφορές μεταμορφωμένων και μη μεταμορφωμένων ιζηματογενών πετρωμάτων. Πετρώματα διαφόρων λιθο- και βιο-φάσεων. Ερμηνεία βασικών στοιχείων γεωλογικής χαρτογράφησης. Ερμηνεία γεωλογικού χάρτη στη ύπαιθρο (αναγνώριση λιθολογικών και στρωματογραφικών ενοτήτων, επαφών και δομών). Αναγνώριση και μέτρηση: Πτυχών, μικρορηγμάτων, διακλάσεων, σχισμών (γεωμετρία και συστηματική, ερμηνείες και μοντέλα γένεσης), σε μεταμορφωμένα πετρώματα διαφόρου λιθολογίας (μάρμαρα, χαλαζίτες, σχιστόλιθους).
Μαθησιακά Αποτελέσματα :
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
Γενικές Ικανότητες :
Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :
Στη Διδασκαλία: | ||
Λογισμικό παρουσίασης διαφανειών Microsoft PowerPoint | ||
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: | ||
το eclass |
Οργάνωση διδασκαλίας :
Διαλέξεις | 5 ώρες (0,4 ώρες την εβδομάδα) |
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις | 30 ώρες (2,3 ώρες την εβδομάδα) |
Αυτοτελής μελέτη | 45 ώρες (3,5 ώρες την εβδομάδα) |
Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Ανάλογα με τον αριθμό των φοιτητών/τριων το μάθημα περιλαμβάνει δύο ή τρεις εισαγωγικές διαλέξεις και στην συνέχεια τρεις (3) μονοήμερες ασκήσεις υπαίθρου/πεδίου εντός των περιφερειακών ενοτήτων των νομών Χανίων και Ρεθύμνου.
Η διδασκαλία στο πεδίο αποσκοπεί στο να βρεθεί ο φοιτητής/τρια, αφού διδαχτεί τις βασικές έννοιες της Γεωλογίας, το συντομότερο δυνατόν στο φυσικό περιβάλλον και να αφομοιώσει τις έννοιες αυτές σε φυσικό περιβάλλον. Να μάθει να διακρίνει το πέτρωμα από το έδαφος, τα διάφορα είδη πετρωμάτων, να μπορεί να αναγνώσει σε φυσικό περιβάλλον έναν γεωλογικό χάρτη, το απαραίτητο εξοπλισμό, πχ, γεωλογική πυξίδα, να διακρίνει και να χρησιμοποιεί εν κατακλείδι όλες εκείνες τις λεπτομέρειες που συνθέτουν την ειδοποιό διαφορά των διδασκόμενων βασικών εννοιών και όρων στο ευρύτατο γνωστικό επιστημονικό πεδίο της Γεωλογίας.
Αξιολόγηση :
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:
Ατομική Εργασία | 100% | (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Κατά την διάρκεια των ασκήσεων πεδίου το σύνολο των φοιτητών υποχρεούται να κρατάει λεπτομερές πρωτόκολλο πεπραγμένων (χρόνου, θέσεων, διδασκαλίας, θεωρήσεων, ερωτήσεων, απαντήσεων, κ.τ.λ). Με βάση τα δεδομένα αυτά και σε συνδυασμό στοιχείων από την διεθνή βιβλιογραφία κάθε φοιτητής/τρια ετοιμάζει μια ατομική εργασία που την παραδίδει, αξιολογείται από τον διδάσκοντα και βαθμολογείται για το περιεχόμενο και τον τρόπο σύνθεσης και παρουσίασης.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :
Σύνδεσμοι:
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (Βι.Κε.Π.) Πολυτεχνείου Κρήτης, opac.seab.gr/search~S14*gre
www.eagme.gr/pages/ekato-xronia-gewlogikhs-yphresias-moxlos-anaptykshs-o-ypogeios-ploytos
www.oryktosploutos.net
www.latomet.gr/ypan/StaticPage1.aspx
Σύνδεσμος μεταλλευτικών επιχειρήσεων www.sme.gr
Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία, www.geosociety.gr
Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, www.gein.noa.gr/en/
NASA, Επιστήμες, Γη, www.earth.nasa.gov
Γεωλογία και Γεωεπιστήμες Online, www.geology.com
U.S. Geological Survey (USGS), www.usgs.gov
The Geological Society of America, www.geosociety.org
Le Brgm: Service, geologique national, www.brgm.fr
The French Geological Survey, www.brgm.eu
British Geological Survey (BGS), www.bgs.ac.uk