Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με την ορολογία της Σχολής Μηχανικών Ορυκτών Πόρων στα Γερμανικά, μέσω επιστημονικών κειμένων καθώς και η βελτίωση των συγγραφικών τους δεξιοτήτων. Ολοκληρώνεται το πλαίσιο σκέψης, διαχείρισης και λειτουργίας σε γερμανόφωνο επιστημονικό περιβάλλον. Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην ακουστική κατανόηση και στη παραγωγή προφορικού/γραπτού λόγου, προκειμένου να επιτευχθεί περαιτέρω άνεση στη διακρατική επικοινωνία.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Περιγράφει Περιγράφει με ευχέρεια καταστάσεις, προσωπικές εμπειρίες, σχέδια και μελλοντικούς ακαδημαϊκούς και επαγγελματικούς στόχους στη γερμανική γλώσσα.
  •  Εξηγεί Εξηγεί με αμεσότητα και σαφήνεια νέες έννοιες … στα Γερμανικά.
  •  Χρησιμοποιεί Χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λεξιλόγιο στον προφορικό και γραπτό λόγο.
  •  Διατυπώνει Τεκμηριώνει την άποψη του/της στη γερμανική γλώσσα.
  •  Δημιουργεί Δημιουργήσει προφορικές παρουσιάσεις για θέματα σχετικά με την ακαδημαϊκή του καθημερινότητα και επαγγελματικούς στόχους (και θέματα) στα Γερμανικά.
  •  Αξιολογεί Αξιολογεί συγκεκριμένες πληροφορίες και λεξικογραμματικά στοιχεία σε σύνθετα γερμανικά κείμενα διαφόρων ειδών.

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    power point, Youtube, διαδίκτυο, ηλεκτρονικός υπολογιστής,     διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο     xρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:
    πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης moodle     διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο     xρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    email     zoom - τηλεδιάσκεψη για επίλυση αποριών     

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εκπαιδευτική Επίσκεψη 6 ώρες (0,5 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 17 ώρες (1,3 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
1) Κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας με κενά - κατανόηση γραπτού λόγου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - διαδραστικές ασκήσεις - εισαγωγή στο λεξιλόγιο της νέας θεματικής ενότητας (Ι)
2) Εισαγωγή σε νέα θεματική ενότητα (ΙΙ) - αυθεντικό κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας (Ι) - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - διατύπωση άποψης
3) Αυθεντικό κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας (ΙΙ) - επεξεργασία και κριτική προσέγγιση - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους με αμεσότητα και σαφήνεια νέες έννοιες στα Γερμανικά.
4) Νέα θεματική ενότητα & προφορικός λόγος (ανάλογο λεξιλόγιο) - σύντομη παρουσίαση θέματος, ανάλογη προφορικής εξέτασης επιπέδου Β2 Γερμανικών - διάδραση
5) Γραπτός λόγος - επίσημο αναλυτικό email ανάλογου γραπτής εξέτασης επιπέδου Β2 Γερμανικών - βελτίωση συγγραφικών δεξιοτήτων - διαδραστικές ασκήσεις - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής - εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών
6) Πρόσκληση γερμανού ή γερμανόφωνου επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά με χρήση νέου λεξιλογίου - ασκήσεις προφορικού λόγου ανάλογων β΄μέρους προφορικής εξέτασης επιπέδου Β2 Γερμανικών - διάδραση
7) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - επεξεργασία και κριτική προσέγγιση αυθεντικού κειμένου - διαδραστικές ασκήσεις
8) Οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά - κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας - εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
9) Διάδραση με γερμανό ή γερμανόφωνο επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά προκειμένου να επιτευχθεί περαιτέρω άνεση στη διακρατική επικοινωνία - εξάσκηση στo νέο εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - ανάλογες διαδραστικές ασκήσεις
10) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
11) Γραπτός λόγος - επιχειπηματολογία και τεκμηρίωση άποψης - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά - διαδραστικές ασκήσεις - διόρθωση και διάδραση
12) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
13) Προφορικός λόγος με χρήση νέου εξειδικευμένου λεξιλογίου - ολοκληρώνεται το πλαίσιο σκέψης, διαχείρισης και λειτουργίας σε γερμανόφωνο επιστημονικό περιβάλλον. κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις


Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία στη γερμανική γλώσσα σε μικρές ομάδες φοιτητών (περιέχει και διαδραστική διδασκαλία)
Ασκήσεις αυτόνομης μάθησης - φροντιστήριο
Πρόσκληση γερμανών ή γερμανόφωνων επισκεπτών (καθηγητών ή επιστημόνων) για δραστηριοκεντρικά εργαστήρια ή ομιλίες (Εκπαιδευτική Επίσκεψη)
 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση)
Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Αξιολόγηση φοιτητών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου: διαγνωστική αξιολόγηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση

Στο τέλος του εξαμήνου: Γραπτή τελική εξέταση στη γερμανική γλώσσα (100%) που περιλαμβάνει:
- Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση
(Κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας με κενά, τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν - επιλογή & συμπλήρωση)
- Προτάσεις πολλαπλής επιλογής
- Κατανόηση γραπτού λόγου, εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών.
- Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διάδραση
 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Fit für den TestDaF - Tipps und Übungen, Jörg Roche
Campus Deutsch - Präsentieren und Diskutieren Kursbuch mit CD-ROM (MP3-Audiodateien und Video-Clips), Oliver Bayerlein
Campus Deutsch - Schreiben Kursbuch, Patricia Buchner
Campus Deutsch - Lesen Kursbuch, Oliver Bayerlein, Patricia Buchner
Γερμανική Γραμματική και Συντακτικό, Σπύρος Κουκίδης
Das große deutsche Übungsbuch, Σπύρος Κουκίδης
Menschen A2 - Kursbuch((ohne DVD-ROM), Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht
Menschen A2 - Arbeitsbuch, Anna Breitsameter, Sabine Glas-Peters, Angela Pude