Περιεχόμενο μαθήματος :
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με την ορολογία της Σχολής Μηχανικών Ορυκτών Πόρων στα Γερμανικά, μέσω επιστημονικών κειμένων καθώς και η βελτίωση των συγγραφικών τους δεξιοτήτων. Ολοκληρώνεται το πλαίσιο σκέψης, διαχείρισης και λειτουργίας σε γερμανόφωνο επιστημονικό περιβάλλον. Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην ακουστική κατανόηση και στη παραγωγή προφορικού/γραπτού λόγου, προκειμένου να επιτευχθεί περαιτέρω άνεση στη διακρατική επικοινωνία.
Μαθησιακά Αποτελέσματα :
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
Γενικές Ικανότητες :
Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :
Στη Διδασκαλία: | ||
power point, Youtube, διαδίκτυο, ηλεκτρονικός υπολογιστής, | διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο | xρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς |
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση: | ||
πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης moodle | διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο | xρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς |
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: | ||
zoom - τηλεδιάσκεψη για επίλυση αποριών |
Οργάνωση διδασκαλίας :
Διαλέξεις | 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα) |
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις | 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα) |
Εκπαιδευτική Επίσκεψη | 6 ώρες (0,5 ώρες την εβδομάδα) |
Αυτοτελής μελέτη | 17 ώρες (1,3 ώρες την εβδομάδα) |
Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
1) Κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας με κενά - κατανόηση γραπτού λόγου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - διαδραστικές ασκήσεις - εισαγωγή στο λεξιλόγιο της νέας θεματικής ενότητας (Ι)
2) Εισαγωγή σε νέα θεματική ενότητα (ΙΙ) - αυθεντικό κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας (Ι) - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - διατύπωση άποψης
3) Αυθεντικό κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας (ΙΙ) - επεξεργασία και κριτική προσέγγιση - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους με αμεσότητα και σαφήνεια νέες έννοιες στα Γερμανικά.
4) Νέα θεματική ενότητα & προφορικός λόγος (ανάλογο λεξιλόγιο) - σύντομη παρουσίαση θέματος, ανάλογη προφορικής εξέτασης επιπέδου Β2 Γερμανικών - διάδραση
5) Γραπτός λόγος - επίσημο αναλυτικό email ανάλογου γραπτής εξέτασης επιπέδου Β2 Γερμανικών - βελτίωση συγγραφικών δεξιοτήτων - διαδραστικές ασκήσεις - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής - εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών
6) Πρόσκληση γερμανού ή γερμανόφωνου επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά με χρήση νέου λεξιλογίου - ασκήσεις προφορικού λόγου ανάλογων β΄μέρους προφορικής εξέτασης επιπέδου Β2 Γερμανικών - διάδραση
7) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - επεξεργασία και κριτική προσέγγιση αυθεντικού κειμένου - διαδραστικές ασκήσεις
8) Οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά - κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας - εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
9) Διάδραση με γερμανό ή γερμανόφωνο επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά προκειμένου να επιτευχθεί περαιτέρω άνεση στη διακρατική επικοινωνία - εξάσκηση στo νέο εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - ανάλογες διαδραστικές ασκήσεις
10) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
11) Γραπτός λόγος - επιχειπηματολογία και τεκμηρίωση άποψης - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά - διαδραστικές ασκήσεις - διόρθωση και διάδραση
12) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
13) Προφορικός λόγος με χρήση νέου εξειδικευμένου λεξιλογίου - ολοκληρώνεται το πλαίσιο σκέψης, διαχείρισης και λειτουργίας σε γερμανόφωνο επιστημονικό περιβάλλον. κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία στη γερμανική γλώσσα σε μικρές ομάδες φοιτητών (περιέχει και διαδραστική διδασκαλία)
Ασκήσεις αυτόνομης μάθησης - φροντιστήριο
Πρόσκληση γερμανών ή γερμανόφωνων επισκεπτών (καθηγητών ή επιστημόνων) για δραστηριοκεντρικά εργαστήρια ή ομιλίες (Εκπαιδευτική Επίσκεψη)
Αξιολόγηση :
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:
Γραπτή Τελική Εξέταση | 100% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) |
Γραπτή Τελική Εξέταση | 100% | (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Αξιολόγηση φοιτητών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου: διαγνωστική αξιολόγηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση
Στο τέλος του εξαμήνου: Γραπτή τελική εξέταση στη γερμανική γλώσσα (100%) που περιλαμβάνει:
- Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση
(Κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας με κενά, τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν - επιλογή & συμπλήρωση)
- Προτάσεις πολλαπλής επιλογής
- Κατανόηση γραπτού λόγου, εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών.
- Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διάδραση
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :
Fit für den TestDaF - Tipps und Übungen, Jörg Roche
Campus Deutsch - Präsentieren und Diskutieren Kursbuch mit CD-ROM (MP3-Audiodateien und Video-Clips), Oliver Bayerlein
Campus Deutsch - Schreiben Kursbuch, Patricia Buchner
Campus Deutsch - Lesen Kursbuch, Oliver Bayerlein, Patricia Buchner
Γερμανική Γραμματική και Συντακτικό, Σπύρος Κουκίδης
Das große deutsche Übungsbuch, Σπύρος Κουκίδης
Menschen A2 - Kursbuch((ohne DVD-ROM), Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht
Menschen A2 - Arbeitsbuch, Anna Breitsameter, Sabine Glas-Peters, Angela Pude